INSTAGRAM

Instagram er det raskest voksende sosiale nettverket. Med sin visuelle stil så gir Instagram muligheter de fleste andre sosiale nettverk ikke gir. Instagram blir stadig bedre på målretting og engasjement. Instagram styres gjennom samme verktøy som facebook og er tilsluttet samme annonse platform som facebook. Likevel er det mulig å bruke Instagram separat og lage egne kampanjer.

Instagram er under rivende utvikling og kommer med nye tjenester hele tiden.

VISUELL KOMMUNIKASJON MED INSTAGRAM

I følge kommunikasjons foreningen er 90% av all påvirkningskraften i en kommunikasjon forårsaket av visuell kommunikasjon. Vi ser det i dag at den type innhold dominerer på sosiale medier og engasjerer langt flere enn ikke visuell innhold. Bilder og video er en kommunikasjons form som egner seg godt på Instagram i flere formater. Instagram er bygd som et bilde medium. Bilder og video skaper følelser og stemninger. Det skaper reaksjoner. Derfor er det viktig at man har en god strategi over hva man poster og hva man ønsker å oppnå med det.

INSTAGRAM STORY

Instagram story er en kommunikasjons form som begynte med å være en veldig morsom og utofrskende måte å poste på. Hvor mobiltilpassede poster og videoer blir postet i en strøm og varer i 24 timer. De skaper engasjement på mange måter. Man kan opprette meningsmålinger og man kan stille de spørsmål. Man kan lage mere interaktivt innhold.

Instagram Story har blitt en mere seriøs kanal som mange merkevarer bevist utnytter strategisk. Det er nå over 200 millioner brukere verdenover av Instagram Story. De kan nå mange flere enn de som følger din profil. Det innebærer at man kan få nye følgere.

# HASHTAGS

Emneknagger som det heter på Norsk, er en viktig del av Instagram. Alle temaer blir kategorisert i emneknagger med # foran. Man kan lage egne emneknagger eller bruke de etablerte og få det man plaserer publisert blant populære emneknagger. Det gir store muligheter til å nå mange flere enn de som følger profilen.

INSTAGRAM SHOPPING

Instagram er som en utstillings vindu for bedriften din. Selger du produkter om det er nettbutikk, fysisk butikk har du mulighet til å presentere dine produkter på både Instagram og Instagram Story. Man kan tagge prukter i bilder på de forskjellige postene slik at brukeren får samme informasjon som finnes i nettbutikken og kan gå videre for å foreta et kjøp. Når man oppretter 9 slike innlegg får man muligheten til opprette egen fane for butikken på instagram profilen. For at dette skal være mulig så trenger mann en produkt feed for å få det til. Produkt feed fås ved opprette en Facebook katalog.

KONTAKT OSS