GOOGLE ADS GIR DEG BEDRE SYNLIGHET

Annonsering i Goolge

23.10.2000 er datoen da Google endret annonsering på internett for alltid. De lanserte Google AdWords, som senere har endret navnet til Google Ads. Mange forstod ikke effekten det skulle ha på markedet.

Den gangne fokuserte tjenesten på synlighet i søkeresultatene på google.com med med egen betalte søk resultat.Anonsørene betalte en fast månedlig sum for å få annonsene vist i toppen. Basert på søkeord man velger. Det fungerte på samme måte som nettkataloger fungerer.

Google ads (tideligere Google Adwords) er en av de annonse kanalene på internett som gir best resultat. Uansett hva du selger og hvem du selger det til. Det sies at 90% av alle kjøp begynner på Google.

Opprett google ads konto her.

HVEM PASSER GOOGLE ADS FOR?

Det passer alle som ønsker få trafikk til nettsiden eller nettbutikken og for de som ønsker at kundene tar kontakt med bedriften over telefon. Med andre ord det passer for alle bedrifter som tilbyr varer og tjenester.

LITT OM ANNONSERING I GOOGLE

Uansett om du skal markedsføre stort eller smått, Internasjonalt, nasjonalt eller lokalt, så er Google Ads en utmerket kanal. Det fantastiske med det er at kanalen er utmerket for målrettet markedsføring. I det siste har Google utviklet plattformen til å gi brukeren dimensjonale muligheter og nye utvidelser er på vei.

Det fine med Google ads er at systemet gir mange muligheter til målretting. Du får veldig god kontroll og kan få mye nyttig kunnskap om målgruppen.

HVA KAN MAN MÅLRETTE MOT I ANNONSERING VERKTØYET?

  • Demografi – Alder, kjønn, status, barn.
  • Geografi – Beligenhet
  • Språk – Flere språk samtidig eller mot en bestemt språk gruppe.
  • Interesser – Hobbyer, fag interesser, personlige interesser osv..
  • Teknologi – Brukere av mobil, datamaskin, nettbrett.
  • Remarketing – Folk som har hatt en samhandling med bedriften din fra før.
  • Speil grupper – Folk som ligner på målgruppen du ønsker å nå.

NOEN AV FORDELENE MED GOOGLE ADS

  • Diverse annonse formater
  • Fleksibel budsjett
  • God synlighet
  • Veldig god målretting
  • Rette mot både globalt og lokalt marked.

HVA KOSTER ANNONSERINGEN I GOOGLE?

Google ads har ingen fast pris. Du bestemmer selv hvor mye du ønsker å bruke på annonsene. Det finnes flere alternativer for hvordan man ønsker å betale for annonsene men det mest vanlige er å betale pr. klikk. Det vil si for de gangene noen klikker på annonsen.

GRATIS VURDERING AV DIN KONTO

Det krever at du følger med og vet hvordan du målretter riktig. Det er svært mange fall gruver og det er svært mange feil man kan gjøre som kan være dyre. Det er alltid noe som kan gjøres bedre i Google ads konto. Ta kontakt med oss ved å fylle ut skjemaet under så tar vi titt på din konto.

Facebook ads vs Google ads

GOOGLE ADS BESTÅR AV FØLGENDE ANNONSE FORMATER:

  • Søke annonser
  • Video annonser
  • Banner annonser i google displaynettverk
  • App annonser
  • Annonser i Youtube
  • Shopping Ads – Bilde annonsene som vises øverst i søke resultatet. Blir også kalt for Product Listing Ads med forkortelsen PLA.

For at Google annonsering skal gi best mulig resultat, er det viktig å gjøre ting riktig i Google annonser. Vi i Meet-Agency jobber detaljert med å utvikle gode kampanjer som gir god avkastning.

10 bud som gjør at din google ads konto blir optimal.

HVORDAN GÅR VI FREM NÅR VI JOBBER MED GOOGLE ADS KONTOEN?

Vi starter alltid med en søkeord analyse. Deretter oppretter vi flere annonsegrupper med forskjellige søkeord og bredde. Kampanjene analyseres kontinuerlig.

DET VI FOKUSERER PÅ I NÅR VI JOBBER

  • Analysere konkurrentene
  • Analysere potensiale i økning
  • Relavanse og kostnads effekitivtet
  • Høy kvalitet på annonsene.
  • Høy kvalitet på hele kontoen
  • CTR

HVA LEVERER VI I TILLEGG TIL RESULTATER?

  • Du får tett oppfølging hele tiden.
  • Analyser og status rapporter etter avtale.
  • Fult eierskap i kontoen
  • Rett og mulighet til å gå inn og gjøre endringer selv.

KONTAKT OSS