FACEBOOK

Et viktig argument når det gjelder markedsføring i facebook er at man kan ta nesten fullstendig styring over kostnadene. Samtidig så har facebook et meget godt utviklet målsettings verktøy som gir veldig god mulighet til å bygge opp en publikum.

HVORFOR ER FACEBOOK ANNONSERING SÅ VIKTIG?

Formålet med markedsføring i facebook er at man bygger opp en følger gruppe. Det er ingenting som er bedre enn det å ha et publikum som er engasjert i det som bedriften din driver med. Disse personene får en tilknytting til bedriften din. Fordelen med facebook er at det har en meget godt målrettings verktøy. Fordi brukerne har gitt fra seg informasjon selv.

I dag er det vanskelig for bedrifter å bygge opp en målgruppe på facebook uten å investere i annonse kampanjer. Derfor er det veldig viktig å ha gode annonse kampanjer som er nøye gjennomtenkte og fører resultater. Vi mener at en hver annonse kampanje bør ha flere formål. To av de viktigste er å skape salg og skape mere engasjement som bygger tillit.

I følge eMarketer study så foretrekker 98% av alle markedsførere Facebook av alle sosiale nettverk da det har vist seg at Facebook har den mest effektive annonsering plattformen av alle sosiale nettverk. Facebook annonser egner seg godt både til B2C og B2B kampanjer. Det beste med Facebook kampanjer er at man kan starte med lav investering og se gode resultater ganske tidelig.

ER FACEBOOK BARE FACEBOOK?

Nei. Facebook er ikke bare Facebook er også Instagram og Messenger. De er alle knyttet til Facebook sin annonse nettverk og gjør at annonse nettverket har en stor nedslagsfelt. Samtidig så har alle disse nettverkene blitt utvidet med veldig mange tjenester som Facebook Story, Instagram Story, Messenger Day, Live sendinger, undersøkelser, muligheter til å foreta meiningsmålinger. Alt det for å kunne engasjere målgruppen på forskjellige måter.

FACEBOOK MÅLGRUPPER

På Facebook sin plattform kan man sette opp målgrupper som man ønsker å oppnå. Verktøyet gir brukeren utallige muligheter til å sette opp målgruppe etter preferanser og interesser. De opplysningene er hentet ut i fra det brukerne selv leggerigjen på profilene sine.

FACEBOOK PIXEL

Facebook pikselen er en liten kode som plasseres på nettsiden eller i nettbutikken. Den måler all aktivitet på nettsiden og gir viser opplysniner i Facebook analytics som kan ses på en konkurrent til Google Analytics. Pixelen viser hvilke kampanjer og annonser som har ført til ønsket resultat og ferden til brukeren som har klikket på annonsen. Det gir opplysninger på hvilke kampanjer og typer annonser gir best resultat.

HVORDAN GJØR VI DET

Vi analyserer dine behov og din målgruppe. Deretter utvikler vi i samarbeid med deg rette kampanjer hvor det er høy fokus på konvertering. Kontakt oss og vi hjelper deg å øke dine resultater via markedsføring på Facebook.