10 GOOGLE ADS BUD

1. INSTALLER ALTID KONVERTERING SPORING

Uansett hva formålet er så er det viktig at du måler dine konverteringer. Det kan gi deg viktig informasjon om hva som førte til konverteringen.

2. SEND ALTID TRAFIKKEN TIL SIDEN HVOR PRODUKTET ELLER TJENESTEN ER

De som søker etter varer og tjenester ønsker på Google ønsker å komme frem til det de søker etter.

Det finnes ikke noe mere irriterende enn å klikke på en annonse og komme til et sted som er lite relevant i forhold til det en søker etter og må finne frem selv frem til siden med produktet eller tjenesten.

LINK ALTID TIL SIDEN HVOR PRODUKTET ELLER TJENESTEN ER. 

3. BY ALDRI MERE ENN HVA KONVERTERINGS RATEN TILSIER

By alltid i forhold til produktets tjeneste eller verdi. Det regnes ut i fra verdien på produktet/tjenesten og fortjenesten.

4. SKILL ALTID MELLOM DISPLAY OG SØK

Disse to kampanje typene fungerer på forskjellige måter. Derfor må de skilles. Søkeordene utløser annonsene i søke kampanjer. I Display så utløser de et tema.

5.SETT OPP UTVIDELSER. MASSE UTVIDELSER

Formålet med utvidelser er at annonsen skal være mest mulig relevant for brukeren og gi mest mulig informasjon.

6. IKKE VÆR REDD FOR Å BRUKE NEGATIVE SØKEORD

Fjern søkeord som ikke er relevante for din kampanje. De gjør at du sløser bort penger på de som egentlig ikke er interessert i det du selger.

7. SJEKK ADS KONTOEN EN GANG OM DAGEN.

Man trenger ikke å optimalisere kontoen hele tiden. Men å kontrollere en gang om dagen så kan man få med seg dersom noe har stoppet opp eller om det har kommet endringer.

8. LA DET OSE AV «CALL TO ACTION»

Ikke la den som ser annonsen lure for lenge. Få vedkommende til å bli nysgjerrig og klikke på annonsen. Call to action er et av de viktigste elementene i en suksessfull annonse.

9. SETT OPP ROI (Return on investment) MÅL

En hver investering skal gi avkastning. Slik er det med Google ads også. Sett opp dine avkastning mål før du begynner å sette opp kontoen. Det hjelper med å holde fokus på de områdene som gir best resultat.

10. TESTE

Det er uhyre viktig at du tester hele tiden. I starten er det vanlig med å starte med et testbudsjett for å finne ut hvor mye man kommer til å bruke for å oppnå ønsket resultat. Deretter er det viktig å teste med forskjellige annonser, søkeord, kampanjer. Google Ads har flere gode test verktøy